sobota, 26 kwietnia 2014

MIÓD kosmetycznie


Dzisiaj coś z serii kosmetyki z kuchni. Jak już kiedyś wspomniałam uniwersalność to czasem bardzo fajna sprawa. Można mieć dwa w jednym, albo nawet pięć w jednym. I tak jest właśnie w przypadku MIODU. Większość uważa go po prostu za dobry słodzik do herbaty, a razem z cytryną jest idealnym połączeniem w walce z przeziębieniem.

Dla odmiany przedstawię serie innych, bo kosmetycznych zastosowań tego znanego, pszczelego dzieła.

Miód ma właściwości nawilżające, odżywcze oraz antybakteryjne. Zawiera wiele mikroelementów, m.in. potas, cynk, fosfor, żelazo, wapń i magnez. W miodzie znajdują się też witaminy B i C. Dlatego nie warto trzymać go jedynie w kuchni (choć tam używać go powinnyśmy równie często). Wielkie koncerny kosmetyczne wykorzystują miód w swoich produktach, dlaczego Ty miałabyś nie sięgnąć po niego w czystej postaci?

MIÓD W PIELĘGNACJI TWARZY

Jako maseczka:

 Nakładam miód na około 15 minut, a następnie zmywam wodą przy okazji delikatnie peelingując twarz.


Jako peeling:

Mieszam jedną łyżkę miodu z 1 łyżeczkę soku cytrynowego i 1 łyżką płatków owsianych. Mieszanką pocieram delikatnie skórę twarzy, a następnie spłukuję letnią wodą.

EFEKTY? Oczyszczona, nawilżona oraz rozjaśniona cera.

W związku ze swoimi antybakteryjnymi właściwościami, z wyżej wymienionych zastosowań mogą korzystać właścicielki wszystkich typów cer, również te z problematyczną.


MIÓD W PIELĘGNACJI UST

Jako peeling (w dodatku jaki smaczny!):

Nakładam na usta grubą warstwę miodu, po około 15 minutach peelingując zmywam wodą. (resztki zlizuje ;) ). Regularne stosowanie pomoże nam pozbyć się problemu pękających, suchych ust. Warto zrobić ten zabieg również bezpośrednio przed nałożeniem, kolorowej, intensywnej pomadki, która często podkreśla nasze niedoskonałości.

MIÓD W PIELĘGNACJI WŁOSÓW



Jako maska:

Mieszamy około 4/5 łyżek miodu z 1/3 łyżkami oleju, który mamy pod ręką (oliwa z oliwek/kokosowy/ze słodkich migdałów). Zwilżamy mieszanką włosy i zostawiamy na około 30 minut. Lepszy efekt uzyskamy nakładając czepek i ręcznik, które utrzymają odpowiednio wysoką i sprzyjającą działaniu temperaturę. Następnie myjemy głowę szamponem i czekamy aż wyschną.




Jako płukanka rozjaśniająca:

Naturalny sposób na delikatne rozjaśnienie włosów, to mieszanka 100ml wody z 1 łyżeczką miodu. Dodatkowo możemy dodać wyciśnięty sok z cytryny. Kolor wody powinien zmienić się nieznacznie- im mocniej miód zażółci wodę tym mocniej będzie działał (jednak zbyt mocno stężona płukanka powoduje efekt niedomytych, przetłuszczonych włosów).




Taka mikstura służy jako ostatnie płukanie włosów po myciu szamponem, po niej nie spłukujemy już wodą.

Włosy po "miodowych" zabiegach są bardziej elastyczne, błyszczące i miękkie.

Miód warto wybierać ze sprawdzonych źródeł, najlepiej z prywatnych mniejszych pasiek. 

Może kogoś przekonałam do tego, że miód jest dobry nie tylko z herbatą. Macie jeszcze jakieś inne przepisy na jego wykorzystanie? Chętnie poczytam :) 

pzdr


Karola

8 komentarzy:

  1. Dobry przykład na to, że nie trzeba wydawać fortuny, liczą się chęci, a produkty wymienione to podstawa w każdej kuchni -przynajmniej mojej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba doceniać co się ma w lodówce :) Takich uniwersalnych produktów jest naprawdę sporo, wystarczy chcieć odkrywać ich kosmetyczne wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do dwoch lyzeczek miodu dodaje jedna lyzeczke cukru i stosuje jako peeling dwa razy w tyg. Mam problem ze zluszczajacym sie pod wplywem fluidu i pudtu naskorkiem przez co makijaz wyglada okropnie. Dzieki takiemu peelingowi skora jest gladka ale uwaga tuz po zabiegu czerwona dlatego trzeba masowac delikatnie i jakis czas przed wyjsciem z domu a najlepiej przed snem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! na pewno wypróbuję, choć chyba na początku wykorzystam ten pomysł jako peeling do ciała :)

      Usuń
    2. Z pewnością jeśli ma się kryształ dosyć "gruby" to taki peeling lepiej nadaje sie do ciała. Jednak kiedyś kupiłam cukier Tesco'wy i do słodzenia nadawał sie jak bałwan na upały a to że był bardzo drobny sprawiło, że świetnie nadał się do peelingowania twarzy. Cukier można zastąpić kawą (fusami pozostałymi po zaparzeniu) ale wtedy już nie smakuje tak dobrze ;)

      Usuń
  4. A ja zrobiłam balsam do ust z miodem, ale takim z mleczy, bo taki miałam pod ręką --> http://instagram.com/p/nKsBUixM4V/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kreatywnie! :) jak wygląda dokładniejszy przepis?

      Usuń
  5. łyżeczka masła, miód z mleczy (na oko), 5 kostek czekolady - ja miałam jogurtową pod ręką. Czekoladę z masłem rozpuściłam, na koniec dodałam miód, wszystko dokładnie wymieszałam. Poczekałam aż ostygnie, ale jeszcze żeby była płynna konsystencja i przelałam w wyparzone pojemniki

    OdpowiedzUsuń